Skocz do zawartości






    Prawa autorskie

    Sebastian Kwaśniewski

    • Maszyna wyposażona jest w zasuwę, która zabezpiecza walce przed zapchaniem podczas załadunku i uniemożliwia wypadanie materiału podczas transportu na pole; spełnia rolę dozownika przepuszczającego nawóz na walce i talerze.
    • Adapter roztrząsający składa się z dwóch walców rozbijających obornik o ścianę klapy tylnej (wykładanej tworzywem w celu amortyzacji siły uderzeń) oraz z dwóch talerzy rozrzucających o średnicy 1000mm grubości 8mm z sześcioma łopatkami o zmiennym kącie ustawienia.
    • Talerze są zabezpieczone za pomocą sprzęgieł wolnego biegu i sprzęgieł przeciążeniowych, osadzane są na czopach przekładni o średnicy Ø 50mm.
    • Przenośnik podłogowy wykonany jest z czterech wysokogatunkowych łańcuchów (uciąg 25t szt. 14 x 50mm ) o regulowanym napędzie hydraulicznym, specjalnie profilowane listwy przenośnika przenoszą ładunek w skrzyni, koła gniazdowe są dużej średnicy co zmniejsza zużycie łańcucha i zwiększa zazębianie. W skład napędu przenośnika podłogowego wchodzi przekładnia i hydromotor. Wał główny przenośnika jest o Ø 60mm.
    • Maszyna jest wyposażona w specjalny system resorujący dyszel co poprawia komfort obsługi.
    • Zawieszenie dwu osiowe resorowane.
    • Rama podwozia wykonana jest z wysokogatunkowej stali (profil C 300mm), co zapobiega korozji i zwiększa wytrzymałość maszyny.
    • Skrzynia ładunkowa jest zbieżna co zapobiega klinowaniu się materiału podczas rozładunku. Górna część burt zabezpieczona jest listwą odbojową przed uszkodzeniami mechanicznymi podczas załadunku.
    • Konstrukcja skrzyni ładunkowej jest wykonana z całkowitych arkuszy blach wzmacnianych wręgami co zapewnia dużą stabilność, stalowa podłoga jest w całości spawana z bokami oraz z elementami podwozia - wzmacnia to całą konstrukcję oraz obniża ciężar maszyny. Rozwiązanie to dodatkowo zapobiega korozji na łączeniu blach.
    • Napęd z WOM 1000 obr./min przenoszony poprzez szerokokątne wały Walterscheid ze sprzęgłami przeciążeniowymi.
    • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuobwodowa z ręcznym regulatorem siły hamowania.
    • Osie jezdne do 40 km/h.
    • Mechaniczna dwubiegowa stopa podporowa