Skocz do zawartości


ogumienie - pytanie


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 crystal

  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 02 styczeń 2010 - 20:43

Mam akie pytanie które się wzieło z czystej ciekawości poniewarz widze w sieci tużo zdjęć i filmików z ciężkimi zetorami oraz ursusami typu 1204 16145 itp. mjają one odwrucone przednie opony czemu to służy od wujka dowiedziałem się że ab lepiej ciągneły jednak mój tata temu zaprzeczył.Czy one naprawde lepiej ciągną ? Czy na każdej ziemi ?

#2 Widmo

  • Użytkownik
  • 29 postów

Napisano 02 styczeń 2010 - 21:51

Wydaje mi się, że takie odwrócenie ma właśnie wpłynąć na poprawę uciągu.
Wady konstrukcyjne lub po prostu rozregulowanie zbieżności to też się tu zalicza.
Jeśli nie mamy już bieżnika na jednej stronie opony to przekręcamy i dalej w drogę.
Co do wad konstrukcyjnych to często można to zaobserwować na samochodach ciężarowych TATRA. Gdy nie jest załadowana ich tylne koła wyglądają tak \ /
Z drugiej strony i nowe maszyny wychodzą z odwróconymi jodełkami - patrz kombajny zbożowe. Czemu? Nie mam pojęcia w większości są napędzane koła przednie, a w tylnych ich bieżnik jest odwrócony. Gdyby był napęd 4x4 można to sobie tłumaczyć że w takim układzie na uwrociach gdy kombajn cofa ma lepszy uciąg. To jest moja hipoteza, a raczej gdybanie... :)

#3 armi95

  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 14 maj 2010 - 18:59

Ja słyszałem, że to służy także temu, że jak ciągnik pracuje dużo na wsztecznym biegu w trudnych warunkach to się to przydaje. Ale tak naprawdę to nie wiem po co to jest.
____________________________________URSUS & ZETOR__________________________________

#4 tomi382

  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 07 czerwiec 2012 - 23:57

Chodzi tu o to że opony odwrócone równomiernie się ścierają. Chodzi tu o osie skrętne dlatego w kombajnach zakłada sie odwrócone opony z tyłu a w ciągniku z przodu. Zauważcie jak nierównomiernie ścieraja sie opony założone normalnie





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych