Skocz do zawartości


Ursus 912 | 914 | 1012 | 1014 | 1222 | 1224 | 1614


  • Nie możesz odpowiedzieć
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Bachu

    Dyrektor

  • Administrator
  • 695 postów
Poradniki

Napisano 17 grudzień 2011 - 19:57


URSUS
912 | 914 | 1012 | 1014 | 1222 | 1224 | 1614




Model
912
914
1012
1014
1222
1224
1614
j.m.
SILNIK
Klasa ciągnika
1,4
2
3
Typ
Z 8401.12 lub Z 8401.1234 z jednostką wyważającą
Z 8002.12 lub Z 8002.1234 z jednostką wyważającą
Z 8701.12
Z 8602.12
Rodzaj silnika
wysokoprężny, czterosuwowy, rzędowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa
Turbo
-
Tak
-
Tak
Liczba cylindrów
4
6
Kolejność pracy cylindrów
1-3-4-2
1-5-3-6-2-4
Średnica cylindra
110
mm
Skok tłoka
120
mm
Pojemność skokowa
4562
4842
cm3
Stopień sprężania
17
Wielkość luzów zaworowych zaworu dolotowego i wylotowego (dla zimnego silnika)
0,3-0,05
Znamionowa prędkość obrotowa
2200
obr./min
Prędkość obrotowa biegu luzem
600 + 50
obr./min
Moc wg PN
57,5 + 5%
72,0 + 3%
85,0 + 3%
115,5 + 3%
kW
Moc netto wg ISO 2288 (wartość informacyjna)
53,2 + 5%
70,34 + 5%
79 + 5%
110,5 + 3%
kW
Jednostkowe zużycie paliwa w warunkach wg PN
240
235
240
235
g/kWh
Maksymalny moment obrotowy silnika po 100 godz. badaniu
292 - 10%
347 - 10%
420 - 10%
520 - 10%
Nm
Prędkość obrotowa odpowiadająca największemu momentowi
1450
1600
1450
1600
obr./min
UKŁAD ZASILANIA PALIWEM
Filtr paliwa
- rodzaj
dwustopniowy z wkładem filcowym i wkładem papierowym
- typ
FD10RP1,3
JK 443741 429 000
Pompa wtryskowa
- rodzaj
tłoczkowa, rzędowa
- typ
PP4 M9 K1e 3138
PP4 M9 K1e 3119
PP6 M9 K1e 3139
PP6 M9 K1e 3120
- ustawienie początku wtrysku
24 + 2° przed GMP
24 - 2° przed GMP
24 + 2° przed GMP
24 - 2° przed GMP
- typ kolektora nadciśnieniowego
-
ZS44-1384
-
ZS54-1385
Regulator obrotów
- rodzaj
mechaniczny, zblokowany z pompą wtryskową
- typ
RV3M 300/1100
Pompa zasilająca
- rodzaj
tłoczkowa z napędem mechanicznym, i ręcznym
- typ
CD1M-2237 z pompą ręczną 92151-54
Wtryskiwacz
- rodzaj
z rozpylaczem wielootworowym
- typ
VP81S 453e 2583
VP81S 453e 2575
VP81S 453e 2583
VP81S 453e 2575
- typ końcówki wtryskiwacza
DOP 150S 430-1439
DOP 150S 535-1417
DOP 150S 430-1439
150S 535-1417
- ciśnienie wtrysku
16,8 + 0,8
MPa
Doładowanie
- typ turbosprężarki
-
K27-2960 U/6.11
-
K27-2966 U/17.21
Początkowa wymagana ilość oleju w pompie wtryskowj i regulatorze obrotów
140
cm3
Pojemność zbiornika paliwa
90 (90+40 opcja)
130 (90+40)
160 (120+40)
dm3
Filtr powietrza
- rodzaj
dwustopniowy
- typ
filtr wstępny PC 350 filtr olejowy 9430.11
filtr wstępny PC 500 filtr olejowy 9450.11
filtr wstępny PC 750 filtr olejowy 9470.11
- ilość oleju w filtrze olejowym
2,00
2,50
4,00
dm3
- zalecany rodzaj oleju
jak w układzie smaroqwania silnika
Tłumik wydechowy
refleksyjny
UKŁAD SMAROWANIA SILNIKA
Rodzaj
rozbryzgowy i pod ciśnieniem
Filtr pełno-przepływowy typ zamknięty
JKPOV 443744-200-802 (PP-8.8.2 - polski)
Ciśnienie w układzie przy znamionowej prędkości obrotowej silnika i temp. oleju 80°C
0,30-0,60
MPa
Ciśnienie w układzie przy prędkości obrotowej biegu luzem i temp. oleju 80°C
min. 0,08
Ilość oleju w układzie
10,00
22,00
dm3
Chłodzenie oleju
za pomocą zewnętrznej chłodnicy oleju - płynem chłodzącym silnika
UKŁAD CHŁODZENIA SILNIKA
Rodzaj
cieczowy, wymuszony pompą wody z chłodnicą, wentylatorem i termostatem
Typ termostatu
S 4030.78 WAHLER
Pojemność układu bez ogrzewania kabiny
21
24
27
dm3
Pojemność układu z ogrzewaniem kabiny
23
26
29
dm3
UKŁAD ROZRUCHU SILNIKA
Rodzaj
elektryczny
Typ rozrusznika
R11b, 12/2,9
R20e, 24/5,5
V/kW
Instalacja elektryczna
- rodzaj
jednoprzewodowa 12 z minusem na masę
jednoprzewodowa 12/24 z minusem na masę
V
- typ alternatora
A 133-55, 14/55
V/A
- typ akumulatora
2 x 3SE-190, 6/190
2 x 6SE-140, 6/140
V/Ah
INSTALACJA STEROWANIA HAMULCÓW PNEUMATYCZNYCH
Instalacja ciśnienia sprężarki
- typ sprężarki
601.26
- przełożenie: koło pasowe silnika - koło pasowe sperężarki
1,000
- ciśnienie nominalne w instalacji sterowania hamulców
580 + 20
kPa
- maksymalne ciśnienie sprężarki
1000
kPa
- początek sygnalizowania spadku ciśnienia w instalacji sterowania hamulców
poniżej 400 (+/- 40)
kPa
- wydatek zassanego przez sprężarkę powietrza przy znamionowej prędkości obrotowej silnika
135 (+/- 5)
dm3
- pojemność zbbiornika powietrza
20,0
dm3
UKŁAD NAPĘDOWY
Sprzęgło główne
cierne jednotarczowe, suche, jednostopniowe, sterowane mechanicznie pedałem z kabiny
Sprzęgło WOM
cierne wielotarczowe, mokre, sterowanae hydraulicznie
Rodzaj napędu
2WD
4WD
2WD
4WD
2WD
4WD
4WD
Sprzęgło przedniego napędu
cierne wielotarczowe, sterowane hydraulicznie
SKRZYNIA PRZEKŁADNIOWA Z REDUKTOREM
Rodzaj
mechaniczna z kołami zębatymi zazębionymina stałe, niesynchronizowana, sterowana mechanicznie w opcji zsynchronizowana
Liczba przełożeń skrzyni przekładniowej
4
3
Liczba przełożeń reduktora
3 (2+R)
Wzmacniacz momentu
planetarny, dwustopniowy, sterowany hydraulicznie
Reduktor biegów pełzających
mechaniczny z kołami zebatymi zazębionymi na stałe, sterowany mechanicznie
Przełożenia skrzyni przekładniowej
- 1 biegu
3,565
2,733
- 2 biegu
2,262
1,677
- 3 biegu
1,424
1,000
- 4 biegu
1,000
-
Przełożenia reduktora
- niskie (oznaczenie I)
2,917
3,134
- wysokie (oznaczenia II)
1,000
1,000
- wsteczne (oznaczenie R)
2,133
2,670
Przełożenia wzmacniacza momentu
- włączony
1,338
- wyłączony
1,000
Przełożenia reduktora biegów pełzających
- włączony
13,240
nie występuje
- wyłączony
1,000
nie występuje
Liczba przełożeń do jazdy do przodu / do tyłu
- bez wzmacniacza momentu lub reduktora biegów pełzających
8/4
6/3
- ze wzmacniaczem momentu lub z reduktorem biegów pełzających
16/8
12/6
MOST NAPĘDOWY TYLNY
Przekładnia główna
stożkowa z zazębieniem Oerlikona
Przełożenia: koło talerzowe - wałek atakujący
4,636
Mechanizm różnicowy
z czterema satelitami stożkowymi
Zwolnice
planetarne z trzema satelitami
Przełożenie zwolnic
5,400
MOST NAPĘDOWY PRZEDNI
Przełożenie napędu przedniego mostu dla kół standardowych
-
1,185
-
1,185
-
1,292
1,292
Przekładnia główna przedniego mostu
-
stożkowa Gleason
-
stożkowa Gleason
-
stożkowa Gleason
stożkowa Gleason
Przełożenie: koło talerzowe - wałek atakujący
-
z 4 satelitami stożkowymi
-
z 4 satelitami stożkowymi
-
z 4 satelitami stożkowymi
z 4 satelitami stożkowymi
Blokada mechanizmu różnicowego
-
sprzęgłem tarczowym mokrym włączanym hydraulicznie
-
sprzęgłem tarczowym mokrym włączanym hydraulicznie
-
sprzęgłem tarczowym mokrym włączanym hydraulicznie
sprzęgłem tarczowym mokrym włączanym hydraulicznie
Zwolnice przednie
-
planetarne z 3 satelitami
-
planetarne z 3 satelitami
-
planetarne z 3 satelitami
planetarne z 3 satelitami
Przełożenie zwolnic
-
5,177
-
5,177
-
5,177
5,177
WAŁ ODBIORU MOCY
Rodzaj
z wielotarczowym sperzsęgłem mokrym i hamulcem z możliwością zmiany końcówki typu 1/540 na końcówkę typu 2/1000 lub 3/1000 w ciągnikach 1224 i 1614 - końcówki WOM
Wysokość nad płaszczyzną jezdną
619 dla kół 18,4-34 670 dla kół 18,4-38
mm
Prędkość
540/628 przy 1890/2200 obr./min 1000/1145 przy 1920/2200 obr./min
Minimalna moc na WOM przy znamionowej prędkości obrotowej silnika (wg PN)
50,8
63,7
76,7
103,0
kW
ILOŚĆ OLEJU W UKŁADZIE NAPĘDOWYM
Skrzynia przekładniowa i tylny most
46
dm
Zwolnice
2 x 4,5
dm
Przekładnia główna przedniego mostu
-
3,5
-
3,5
-
3,5
3,5
dm3
Zwolnice przednie (2 x 1,25)
-
2,5
-
2,5
-
2,5
2,5
dm3
UKŁAD HYDRAULICZNY
Rodzaj
tłokowy z pomocniczym cylindrem hydraulicznym, z regulacją: siłową, mieszaną, pozycyjną i ciśnieniową oraz regulacją prędkości opuszczania
tłokowy z dwoma pomocniczymi cylindrami hydraulicznymi, z regulacją: siłową, mieszaną, pozycyjną i ciśnieniową oraz regulacją prędkości opuszczania
System regulacji automatycznej
dolnozaczepowy
Ciśnienie nominalne w układzie
16,0
MPa
Typ[ pompy hydraulicznej podnosnika
PZ2 - 19KSA (zębata)
Przełożenie napędu pompy podnośnika
0,920
Wydatek na szybkozłączu
10,0
kW
Liczba szybkozłączy hydrauliki zewnetrznej
4 - w tym: 2 obsługiwane rozdzielaczem, 1 współpracujące z siłownikiem podnośnika i 1 zlewowe
Dopuszczalna ilość oleju przekazywana na postoju do zewnętrznego układu
20
25







Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych