Skocz do zawartości


Ursus C-360-3P


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bachu

    Dyrektor

  • Administrator
  • 691 postów
Poradniki

Napisano 08 marzec 2009 - 11:17

URSUS C-360-3P




CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA
Klasa ciągnika: 0,9 wg PN-78/R-36100

SILNIK
Typ: AD3. 152 UR
Rodzaj: wysokoprężny, czterosuwowy, rzędowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa
Liczba cylindrów: 3
Kolejność pracy cylindrów: 1, 2, 3
Pojemność skokowa: 2502 cm3
Stopień sprężania: 16,5
Moc znamionowa:
- 34,6 kW min wg DIN 70020
- 34,2 kW min wg BS AU 141a; 1971*
Znamionowy moment obrotowy:
146,8 Nm
144,9 Nm**
Maksymalny moment obrotowy:
165,4 Nm
173,5 Nm**
Znamionowa prędkość obrotowa: 2250 obr./min
Prędkość obrotowa biegu jałowego: 750 - 25 obr/min
Największa prędkość obrotowa biegu jałowego: 2470 obr./min
Prędkość obrotowa max. momentu obrotowego: 1300 + 1400 obr./min
Średnica cylindra / skok tłoka: 91,44 / 127 mm
Jednostkowe zużycie paliwa przy mocy znamionowej: 236+5% g/kWh***
Luzy zaworowe na zimno / na gorąco:
- zawór dolotowy (ssący): 0,3 mm/0,25 mm
- zawór wylotowy (wydechowy): 0,3 mm/0,25 mm
Statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku: 14-18° przed GMP


Legenda: *) Temperatura paliwa w pompie wtryskowej: 55°C wg CTS 5010000 **) Wartości podane dla badań wg BS AU 141a; 1971 ***) Jednostkowe zużycie paliwa przy mocy znamionowej w okresie do 50h pracy silnika: 242+5% g/kWh

UKŁAD ZASILANIA PALIWEM
Filtr paliwa
Rodzaj: jednostopniowy z wymiennym wkładem papierowym z przezroczystym odstojnikiem
Typ: FPV - 5,7
Pompa wtryskowa
Rodzaj: rozdzielaczowa z regulatorem mechanicznym
Typ: DPA
Ustawienie początku wtrysku: 35
Regulator obrotów
Rodzaj: mechaniczny, zblokowany z pompą wtryskową


Początek wyłączania max. zakresu prędkości obrotowej pod obciążeniem.
Koniec wyłączania max. zakresu prędkości obrotowej pod obciążeniam
Zalecany rodzaj paliwa:
- lato: olej napędowy IL wg PN-67/C-96048
- zima: olej napędowy IZ wg PN-67/C-9048
Pojemność zbiornika paliwa: 68 dm3
Pompa zasilająca
Rodzaj: przeponowa, o napędzie mechanicznym z ręcznym wstępnym podawaniem paliwa
Typ: 47PMO3
Wtryskiwacz
Rodzaj: z rozpylaczem wielootworkowym
Typ: WK4S67.9
Typ końcówki rozpylacza (rozpylacz) DSL15OA38
Ciśnienie wtrysku:
- wstępne: 18,6 (+0,49 - 0,24) MPa
- robocze: 17,2 MPa


UKŁAD SMAROWANIA SILNIKA
Rodzaj: pod ciśnieniem i rozbryzgowy
Ciśnienie oleju przy prędkości obrotowej silnika 2000 obr/min i temp. oleju 77°C: 0,276 MPa
Ciśnienie oleju przy prędkości obrotowej biegu jałowego: 0,138 MPa
Pojemność oleju w układzie: 6,8 dm3
Zalecany rodzaj oleju:
- lato: Superol CC SAE 20W/40 wg PN-75/C-96088.03
- zima: Superol CC SAE 10W/30 wg PN-75/C-96088.03
Filtr oleju
Rodzaj: puszkowy, szeregowy z wkładem papierowym
Typ: PP 4,9

UKŁAD CHŁODZENIA SILNIKA
Rodzaj: cieczowy, wymuszony pompą wody, z chłodnicą, wentylatorem i termostatem
Typ chłodnicy: rurkowo-płytkowa
Typ termostatu: woskowy - 02KG000-01
Zalecany płyn: płyn Borygo do chłodnic samochodowych wg PN-75/C-40007

FILTR POWIETRZA
Rodzaj: mokry z zawirowaniem
Ilość oleju w filtrze olejowym: 1,8 dm3
Zalecany rodzaj oleju: jak w układzie smarowania silnika

INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Rodzaj: 12 V, jednoprzewodowa z minusem na masę
Typ prądnicy: P20d (12V-150W) - stosuje się przy sprężarce HS 14
Typ alternatora: A115-34 (14V-35A) - stosuje się przy sprężarce WABCO
Typ akumulatora: 3SE165 (6V-165 Ah) - 2 szt.
Bezpieczniki: 8 A

UKŁAD ROZRUCHU SILNIKA
Rodzaj: elektryczny
Typ rozrusznika: R11h (12 V, 3 kW)

INSTALACJA STEROWANIA HAMULCÓW PNEUMATYCZNYCH
Instalacja ciśnieniowa sprężarki
Typ sprężarki: WABCO lub HS22
Przełożenie: koło pasowe silnika - koło pasowe sprężarki 0,97:1 (WABCO)
lub 1,69:1 HS22
Ciśnienie nominalne w instalacji sterowania hamulców pneumatycznych: 580 ÷ 630 kPa
Maksymalne cośnienie sprężarki: 1200 kPa (WABCO), 1000 kPa
HS22 Spadek ciśnienia w instalacji sterowania hamulców pneumatycznych sygnalizowany świeceniem się lampki kontrolnej: poniżej 400 - 40 kPa
Wydatek zassanego przez sprężarkę powietrza przy znamionowej prędkości obrotowej silnika: 1180 kPa norm. 600 kPa
Pojemność zbiornika powietrza: 10,0 dm3 (WABCO), 20,0 dm3 HS22


UKŁAD NAPĘDOWY
Sprzęgło
Rodzaj: cierne, tarczowe, suche, dwustopniowe, sterowane mechanicznie


Skrzynia przekładniowa z reduktorem
Rodzaj: mechaniczna, z kołami przesuwnymi, niesynchronizowana
Liczba przełożeń skrzyni przekładniowej: 6 (5 + R)
Liczba przełożeń reduktora: 2

Przełożenia:
a ) skrzyni przekładniowej:
1 biegu: 5,317
2 biegu: 3,573
3 biegu: 2,564
4 biegu: 1,670
5 biegu: 1,000
wstecznego biegu (oznaczenie R): 4,073

a ) reduktora:
niskie (oznaczenie I): 4,276
wysokie (oznaczenie II): 1,000
Liczba przełożeń do jazdy do przodu / do tyłu: 10 / 2
Położenie napędu WOM:
- dla WOM z końcówką typu 1(540): 3,692
Tylny most
Przekładnia główna
Rodzaj: stożkowa - Gleason
Przełożenie: koło talerzowe - wałek atakujący: 4,077
Mechanizm różnicowy: o kołach stożkowych z 4-ma satelitami
Blokowanie mechanizmu różnicowego: mechaniczne
Zwolnice
Rodzaj: przekładnia zębata z kołami walcowymi o osiach stałych
Przełożenie: 5,091
Pojemność oleju w układzie napędowym:
- szkrzynia przekładniowa + tylny most: 25,0 dm3
- zwolnice (2 x 1,5 dm3): 3,0 dm3
Zalecany rodzaj oleju w układzie nepędowym:
- lato i zima: Hipol 6 wg BN-79/0535-49


Przełożenia całkowite i teoretyczne prędkości jazdy przy znamionowej prędkości obrotowej silnika z kołami tylnymi 14,9-28 (rd = 640 mm) i 12,4-32 (rd = 640 mm)



Przełożenie
Oznaczenie przekładni
Przełożenie całkowite
Prędkość jazdy km/h
1
2
3
4
Z reduktorem
1I 2I 3I 4I 5I
471,834 317,093 227,529 148,214 88,740
1,151 1,712 2,386 3,662 6,118
Bez reduktora
1II 2II 3II 4II 5II
110,339 74,153 53,211 34,663 22,755
4,920 7,321 10,202 15,662 26,162
Wsteczne z reduktorem bez reduktora
RI RII
361,485 84,534
1,502 6,422


WAŁ ODBIORU MOCY
Rodzaj: włączany mechanicznie
Końcówka WOM: typ 1(540) wg PN-77/R-36101
Wysokość nad płaszczyzną jezdną: 650 mm
Niezależny napęd WOM
Prędkość obrotowa koncówki WOM typu 1 przy 1994/2250 obr/min silnika: 540/608 obr./min
Moc WOM z końcówką typu 1(540) przy znamionowej prędkości obrotowej silnik: 31,1 kW (42,3 KM*) wg PN-75/R-36109


Legenda: *) wartość informacyjna mierzona po dotarciu technologicznym przy znamionowej prędkości obrotowej silnika Jednostokowe zużycie paliwa przy mocy z WOM z końcówką typu 1(540): 259,9 g/kWh

Zależny napęd WOM
Liczba obortów koncówki WOM na 1 m przejechanej drogi dla kół 14,9-28 i 12,4-32:
- bez reduktora: 3,12
- z reduktorem: 13,36


Prędkość obrotowa wału odbioru mocy napędzana przez skrzynię przekładniową jest jednakowa przy prędkościach ciągnika normalnych i redukowanych, i wynosi przy prędkości obrotowej silnika 2250 obr/min:
1 bieg: 256,13 obr/min
2 bieg: 381,12 obr/min
3 bieg: 531,12 obr/min
4 bieg: 812,80 obr/min
5 bieg: 1361,84 obr/min
wsteczny: 334,32 obr/min


PRZYSTAWKA PASOWA
Średnica i szerokość koła przystawki pasowej: 250 i 150 mm
Prędkość pasa (przy napędzie koła pasowego przez piąty bieg) przy prędkości obrotowej silnika 2250 obr/min: 16,96 m/s


UKŁAD PODNOŚNIKA HYDRAULICZNEGO
Rodzaj: tłokowy z regulacją siłową i pozycyjną wg PN-74/R-36116
System regulacji automatycznej: górnozaczepowy
Typ pompy hydraulicznej podnośnika: zębata
Przełożenie napędu pompy podnośnika:
a ) niezależne: 1,714
b ) zależne:
1 bieg: 4,078
2 bieg: 2,741
3 bieg: 1,967
4 bieg: 1,281
5 bieg: 0,767


Uwaga: Nepęd pompy przy włączonych biegach 5 i R niedopuszczalny.

Wydatek pompy hydraulicznej podnośnika (napęd niezależny przy ciśnieniu 12 MPa):
- dla prędkości obrotowej silnika 2250 obr/min: 21,5 dm3
Maksymalne ciśnienie pompy podnośnika: 16 MPa
Ciśnienie otwarcia zaworu bezpieczeństwa pompy hydraulicznej podnośnika: 12 MPa
Ciśnienie otwarcia zaworu bezpieczeństwa cylindra: 18,0(+2) MPa
Liczba szybkozłączy hydrauliki zewnętrznej: 2
Typ szybkozłącza: ZSR 6-160-13/100
Zakres wykorzystania hydrauliki zewnetrznej: do zasilania dwóch cylindrów jednostronnego działania lub jednego cylindra dwustronnego działania


Dopuszczalna ilość oleju przekazywana do zewnętrznego układu na podłożu poziomym: 16 dm3
max. przy początkowym poziomie oleju do górnej kreski wskaźnika

UKŁAD ZAWIESZANIA NARZĘDZI
Rodzaj: dźwigniowy, trzypunktowy zgodny z P 77/R-36110
Kategora: 2 kg ISO 730/I-1977
Nominalny udźwig na końcach dźwigni dolnych: 1200 kg
Maksymalny czas podnoszenia przy nominalnym udźwigu: 8,0 s


UKŁADY PRZYŁĄCZENIOWO-ZACZEPOWE
Zaczep rolniczy (wahliwy)
Rodzaj: 5-cio położeniowy
Maksymalne statyczne obciążenie widełek zaczepu: 400 kg
Wysokość nad płaszczyzną jezdną: 372 mm
Odległość od czoła końcówki WOM doiosi sworznia zaczepu: 354 i 390 mm

Dolny zaczep transportowy (do przyczep jednoosiowych)
Rodzaj: półautomatyczny wg PN-82/R-36108

Maksymalne statyczne obciążenie pionowe: 1150 kg
Odległość od czoła końcówki WOM do osi haka: 147 mm


Belka zaczepowa
Rodzaj: wielootworowa
Maksymalne statyczne obciążenie pionowe: 300 kg
Wysokość nad płaszczyzną jezdną: 200 mm dla długości wieszaków 525


Górny zaczep transportowy (do przyczep dwuosiowych)
Rodzaj: dwupołożeniowy wg PN-73/R-36113
Wysokość nad płaszczyzną jezdną: 734 i 822 mm

UKŁAD KIEROWNICZY
Rodzaj: mechaniczny z mechanizmem śrubowo-kulowym
Luz na kole kierowniczym: 20 max.


UKŁAD HAMULCOWY
Hamulec roboczy (hamulce nożne)
Rodzaj: hydrauliczny, szczękowy, niezależny na obydwa kołą tylne
Sposób sterowania: mechaniczny, pedałami
Ilość płynu hamulcowego: 0,35 dm3
Wymagany rodzaj płynu hamulcowego: płyn hamulcowy R3 wg PN-75/C-40005


Hamulec postojowy (hamulec ręczny)
Rodzaj: mechaniczny, taśmowy, działający na bęben hamulcowy
Sposób sterowania: mechaniczny, ręcznie dźwignią z zapadką


UKŁAD JEZDNY
Oś przednia
Rodzaj: nienapędzana, sztywna, zamocowana wahliwie na wsporniku osi
Zakres wychylenia pionowego: 15°
Dopuszczalne obciążenie statyczne przy minimalnym rozstawie: 1490 kg


Zwrotnice
Rodzaj: sztywne, wysuwane, umożliwiające uzyskanie rozstawów 1350, 1500 i 1650 mm

Mechanizm zwrotniczy
Rodzaj: jednodrążkowy, trapezowy
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy: 8°
Kąt pochylenia kół przednich: 3°30°
Kąt wyprzedzenia zwrotnicy: 0°
Zbieżność kół przednich: 3 - 11 mm


Koła przednie
a ) Koła przednie 6,00 - 16
Oznaczenie opoy: 6,00-16 6PRI Pn-81/C-94300.052
Oznaczenie obręczy: 4,00x16 PN-77/S-91240.22
Maksymalna nośność opony: 560 kg przy 330 kPa
Rozstawy: 1350, 1500, 1650 mm
Zalecane ciśnienie:
- przy pracach polowych: 130-150 kPa
- przy pracach transportowych: 180-200 kPa
- przy pracach z ładowaczem czołowym: 350 kPa przy V-max. = 8 km/h


b ) Koła przednie 7,5 - 16
Oznaczenie opony: 7,50-16 6PRI PN-81/C-94300.052
Oznaczenie obręczy: 5,50Fx16 PN-77/S-91240.22
Maksymalna nośność opony: 745 kg przy 280 kPa
Rozstawy: 1350, 1500, 1650 mm

Zalecane ciśnienie:
- przy pracach polowych: 160-180 kPa
- przy pracach transportowych: 180-200 kPa
- przy pracach z ładowaczem czołowym: 280 kPa


Koła tylne
a ) Koła tylne 14,9 - 28 z rozstawem stopniowym
Oznaczenie opony: 14,9-28 8PRI PN-81/C-94300.052
Oznaczenie obręczy: W12x28 PN-81/S-91240.24
Maksymalna nośność opony: 1880 kg przy 180 kPa
Rozstawy: 13,50 1428, 1500, 1575, 1650, 1725 mm wg PN-73/R-36120
Zalecane ciśnienie:
- przy pracach polowych: 80-100 kPa
- przy pracach transportowych: 140-160 kPa


b ) Koła tylne 12,4-32 z rozstawem stopniowym
Oznaczenie opony: 12,4-32 6PRI PN-81/C-94300.052
Oznaczenie obręczy: W11x32 PN-81/S091240.24
Maksymalna nośność opony: 1355 kg przy 170 kPa
Rozstawy: 1425, 1500, 1725, 1800 mm wg PN-73/R-36120
Zalecane ciśnienie:
- przy pracach polowych: 80-100 kPa
- przy pracach transportowych: 140-160 kPa


PODŁOGA
Rodzaj: płytowa, przykręcana do korpusu ciągnika

SIEDZISKO OPERATORA
Rodzaj: z zespołem amortyzującym (sprężyny, amortyzator hydrauliczny) wg PN-80/R-36118
Zakres regulacji wzdłużnej: 150 mm
Zakres regulacji ugięcia: sprężyną w zakresie mas od 60 do 120 kg


MASY I ROZKŁAD MAS
Masa ciągnika gotowego do pracy w kompletacji standard bez dodatkowych mas obciążających: 2056 kg
Rozkład masy:
- na oś przednią: 698 kg (33,9%)
- na oś tylną: 1358 kg (66,1%)
Masa ciągnika gotowego do pracy w kompletacji standard z dodatkowymi masami
obciążającymi bez masy wody w ogumieniu kół: 2409 kg
Rozkład masy:
- na oś przednią: 836 kg (35,0%)
- na oś tylną: 1566 kg (65,0%)
Dodatkowe masy obciążające oś przednią:
- obciążniki osi przedniej: 7 x 20,0 = 140 kg
Dodatkowe masy obciążające oś tylną:
- obciążnik wewnętrzny: 2 x 32 = 64,0 kg
- obciążnik koła tylnego zewnętrzny: 6 x 24 = 144,0 kg
- maksymalna masa wody w ogumieniu kół 14,9-28 wg SAEJ884c: 2 x 201 = 402,0 kg


POZOSTAŁE WAŻNIEJSZE PARAMETRY TECHNICZNE
Rozstaw osi: 2172 mm
Prześwit z kołami standard: 440 mm
Długość ciągnika: 3610 mm
Szerokość ciągnika: 1800 przy rozstawie kół 1425 mm
Wysokość ciągnika z tłumikiem wydechu: 2050 mm
Minimalna średnica skrętu:
- bez użycia hamulców niezależnych:
- w prawo: 7740 mm
- w lewo: 8000 mm

- z użyciem hamulców niezależnych:
- w prawo: 7260 mm
- w lewo: 7400 mm
Maksymalna siła uciągu na betonie ciągnika w kompletacji standard z dodatkowymi masami obciążającymi i wodą w ogumieniu: 22,0 kN
Dopuszczalna masa ciągnionych przyczep dwuosiowych z ładunkiem: 10500 kg


Uwaga: wymiary mierzone w płaszczyźnie pionowej dotyczą ciągników z kołami standard.

WYPOSAŻENIE CIĄGNIKÓW NA SPECJALNE ŻĄDANIE
Obciążniki kół tylnych
Obciążniki osi przedniej
Kabina - zespół handlowy
Instalacja elektryczna II - do kabiny kierowcy
Przystawka pasowa
Błotniki przednie do kół 7,5-16
Koła pednie 7,5-16
Belka zaczepowa
Pokrywy górne i dolne - do ciągników bez zespołów hydrauliki
Wyposażenie narzędziowe
Osłona WOM
Dolny zaczep transportowy
Ławeczka
Błotniki przednie
Szybkozłącze hydrauliczne: zawór - wtyczka
Szybkozłącze hydrauliczne: gniazdko wtyczki
Obciążniki kół przednich 6-16 wg kompletacji konstrukcyjnej
Tabliczki znamionowe i informacyjne w wersji językowej - wg zamówienia
Przy rozstawie kół tylnych powyżej 1500 mm obciążników nie montuje się.


#2 MłodyRolnikMechanik

  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 31 grudzień 2012 - 08:20

Czemu nie ma 60-siątki?
W sumie to to samo co 3p ale różnice są.

#3 Bachu

    Dyrektor

  • Administrator
  • 691 postów
Poradniki

Napisano 07 styczeń 2013 - 23:20

Już 60-tka jest: http://agroport.pl/t...99-ursus-c-360/

#4 MłodyRolnikMechanik

  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 25 styczeń 2013 - 21:21

To gitara :cool:





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych


  • Google